خبر ها > برج پیاده روی جنگلی

برج پیاده روی جنگلی

برج جنگلی با ۴۵ متر ارتفاع و مسیری با طول ۶۵۰ متر مخصوص پیادروی طراحی شده است.
643 بازدید

نام پروژه : برج اسپیرال
طراح : گروه معماری EFFEKT
موقعیت پروژه : پارک تفریحی کپنهاگ – دانمارک
سال ساخت: ۲۰۱۷
کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک، یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیاست. اگرچه این شهر با شاخصه‌های میراث تاریخی ویژه‌اش همچون یک شبکه خیابانی قرون وسطایی باریک اعتبار یافته‌است اما به صورت مداوم در جهت بهبود کیفیت زندگی خیابانی خود در حال فعالیت می باشد برنامه‌ریزان شهری گام‌های کوچک بی‌شماری در جهت تغییر شکل شهر از یک مکان اتومبیل‌مدار به یک محیط شهروندگرا برداشته‌اند و فضاهای پیاده‌مدار مرکزی این شهر در طی یک برنامه ۴۰ساله از ابتدای دهه ۱۹۶۰ تا اواخر قرن گذشته به بیش از ۶ برابر افزایش یافته‌اند. همین اقدامات سبب شد که کپنهاگ به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شهرهای پیاده جهان باشد. در راستای فعالیت های مستمر در مناطق شهری  در مناطق جنگلی نیز طراحان  به راهکارهایی خلاقانه دست زدند و مسیر پیاده روی جنگلی و تندیس گونه به منظور برجی برای پیاده روی و برای مشاهده چشم انداز و ایجاد مکانی برای کمپی ماجراجویانه در جنگل جنوبی کپنهاگ ایجاد کرده اند  این برچ توسط استودیوی معماری وشهرسازی  EFFEKT طراحی و اجرا شده است. پیاده روی در این برج تندیس گونه تجربه ای متفاوت برای لمس طبیعت است که بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا جنگل های Gisselfeld Klosters را از دیدگاهی منحصر به فرد مشاهده کنند. این برج با ایجاد دید پاناروما چشم‌اندازهایی از جنگل، دریاچه و تالاب و تجربه‌ای استثنایی برای دوستداران طبیعت خلق می کند.

برج  پیاده روی جنگلی دانمارک

برج  پیاده روی جنگلی دانمارک برج جنگلی با ۴۵ متر ارتفاع و رمپ اسپیرال برج، مسیری با طول 2132 فوت (650 متر) برای پیاده روی ایجاد کرده و یکی از نکات مهم طراحی در این برج توجه طراحان برای استفاده معلولان تا بالاترین نقطه برج می باشد.

برج  پیاده روی جنگلی دانمارک

برج  پیاده روی جنگلی دانمارک

این سازه از فولاد و چوب بلوط بومی ساخته شده به نحوی که به راحتی می تواند با عناصر طبیعی اطراف ترکیب و هماهنگ شود مسیرهای تعبیه‌شده برای برج در دو معبر، مسیر به بالا و مسیر به پایین تقسیم‌شده است. مسیر بالایی به نوک برج منتهی شده و محل عبور آن از جنگل‌های قدیمی است؛ اما مسیر پایینی از میان درختان عبور کرده و به برج خواهد رسید همچنین استراحت گاه هایی نیز در میان این مسیر چوبی تعبیه شده است که فرصت استراحت، نشیمن کاربران و لذت از طبیعت اطراف را مهیا می سازد.ساختار کلی این برج استوانه‌ای و مارپیچ بوده که حالت منحنی و کمر باریک (مانند ساعت شنی) به همراه پایه‌هایی بزرگ و تاج مانند دارد. چنین فرمی منجر به پایداری و ایستایی بهتر گردیده و فضای باز بهتری را ایجاد کرده است. این سازه از سازه‌های خاص در دنیای معماری شناخته شده و یکی از جاذبه‌های گردشگری در دانمارک به‌حساب می‌آید.
برج  پیاده روی جنگلی دانمارک
 

منبع : مترجم: غزاله عزالدین

اخبار مرتبط